Wil je direct aan de slag of geïnspireerd worden?
Hier delen we kennis en ervaringen gericht op de onderwijspraktijk.

Updates per e-mail ontvangen?

“Zet de leerlingen op het puntje van hun stoel”.

“Samen aan de slag voor Gelijke Kansen voor elk kind”

Naar aanleiding van de documentaire Klassen worden er, door Omroep Human en div. partners, in het hele land meet-ups georganiseerd. Doel: op weg naar meer gezamenlijke daadkracht rondom het vraagstuk Kansen(on)gelijkheid. Op 1 februari trapte Flevoland af met zo’n 125 deelnemers.

We delen enkele ideeën, bevindingen en voorwaarden met betrekking tot het thema: INTRINSIEKE MOTIVATIE.

JUF, IK HEB JE NODIG. KOM JE ALSJEBLIEFT ONLINE?

Juf, ik heb je nodig? Meester, vertel je mij een verhaal? Online interactie met de leerkracht is cruciaal voor kinderen voor wie school de enige veilige plek is.

Kracht van de wijk! Onderwijskansen tijdens NL-Doet. Haak je aan?

/
"Onderwijs maken met de wijk". De wereld in school of De school naar buiten. Wij benutten NL Doet in een Krachtwijk, doe je mee?

1 + 1 = 3 Designers-duo van Studio Drift inspireert, biedt stof tot nadenken en zet aan tot DOEN

Lonneke Gordijn en Ralph Nauta designers van Studio Drift presenteren vanuit gezamenlijke “kracht” hun weergaloos mooie (vind ik!) multidisciplinaire overzichtstentoonstelling Coded Nature in het Stedelijk Museum Amsterdam. Zowel hun kunst als hun co-leiderschap ervaar ik als waardevolle inspiratie binnen educatie en verantwoord ondernemen.

“Great teachers DO have the power to change the world”

Het recente inspectierapport is een wake-up call voor alle stakeholders. Zeker ook daar waar het gaat om kansenongelijkheid. Echter, ik zie ook veel mooi en betekenisvol onderwijs. Bij de onderwijsteams met wie ik werk, ontmoet ik onderwijsprofessionals die elke dag weer het verschil willen en kunnen maken.

Spring is in the air. Tijd voor een volgende stap

Spring is in the air. Tijd voor een volgende stap Met veel (onderwijs)plezier presenteren wij een innovatief aanbod vanuit Talentenportfolio: "Interim met Impact." Onze geüpdatete website laat zien wat wij volgend schooljaar verder voor jouw school en bestuur kunnen betekenen.

NAZOMEREN IN OKTOBER & WAARNEMEN ZONDER OORDELEN

Op bezoek bij een IKC blijf ik hangen bij de peuters. Deze zomerse oktoberdag staan de schuifdeuren van het speellokaal naar buitenplein wijd open. Kinderen (2-4 jr) huppelen van binnen naar buiten en genieten van hun moment vrij spelen. Onbewust schenken ze mij en hun leid(st)ers een serie waardevolle blueprints. Wat we van ukkepukken kunnen leren

De wereld is een rijk schilderij #GlobalCitizenship

Zet eens op jouw netvlies: een vroeg invallende avond met een paars, rode lucht. Sparren, zilvergrijs, naast hulstbomen met feloranje bessen. Okeren haagjes omringen de kelken van de Helleborus: opgewekt voorjaarswit in het diepgroene mos. Toch is het niet dit kleurenpalet dat me aanzet tot dit blog. Het is de ontmoeting met een team van een internationale organisatie. Een groep van 18 mensen met 12 nationaliteiten, verschillende achtergronden, religies, culturen, gewoontes en karakters, schilderde de warme entourage van de avond.
Filosoof

LEREN DOOR HET LEVEN TE SPELEN

/
Kinderen hebben van nature een growth mindset. Waarachtig kijken naar kinderen bepaalt de koers van goed onderwijs...

Creativiteit aan de macht

Hoop en Hoopvol. Deze twee woorden zijn voor mij de samenvatting van mijn bezoek aan TEDxBinnenhof, waar ik gefascineerd luisterde naar de bevlogen verhalen waarmee sprekers, uit diverse EU landen, hun innovatieve initiatieven deelden. Daar waar de actualiteit ons overlaadt met agressie en terrorisme, angst en onzekerheid, was ik in de Ridderzaal getuige van een groot tegengeluid.