Wil je direct aan de slag of geïnspireerd worden?
Hier delen we kennis en ervaringen gericht op de onderwijspraktijk.

Updates per e-mail ontvangen?

“Back on Track” Met nieuw perspectief naar komend schooljaar.

Schooljaar 21/22 Elkaar weer echt zien. Samen de mouwen opstropen voor nieuwe perspectieven.

“Zet de leerlingen op het puntje van hun stoel”.

"Samen aan de slag voor Gelijke Kansen voor elk kind" Naar aanleiding van de documentaire Klassen worden er, door Omroep Human en div. partners, in het hele land meet-ups georganiseerd. Doel: op weg naar meer gezamenlijke daadkracht rondom het vraagstuk Kansen(on)gelijkheid. Op 1 februari trapte Flevoland af met zo'n 125 deelnemers. We delen enkele ideeën, bevindingen en voorwaarden met betrekking tot het thema: INTRINSIEKE MOTIVATIE.

Van SOLO- naar SAMENleving.

Recent werden wij geraakt door het filmbericht van Charles Groenhuijsen (bijgesloten in dit blog)  waarin hij oproept tot positieve berichtgeving. Morgen krijgt het onderwijsveld waarschijnlijk te horen dat een verlengde Lockdown onvermijdelijk is. Voor ons het moment om de positieve kracht van het onderwijsveld voor nu (en later) te delen. #teamkracht #ouderparticipatie #sterkebasis #perspectief

VOOR (STARTENDE) DIRECTEUREN: GUN OOK JEZELF EERST DE GOUDEN WEKEN Ontmoet, ontmoet en ontmoet

Na de zomer, uitgerust en energiek, vol gezonde spanning starten met de nieuwe stap in jouw carrière als directeur. Hoe begin je? We delen 10 Eye-openers en ‘Oh ja’s’ vanuit onze sessies met enthousiaste, startende directeuren. Ook voor de meer ervaren directeur - met name als je op een nieuw school start - en  voor bestuurders.

Leiderschap met Impact #duurzame #leiderschapsontwikkeling

Is het niet cruciaal elke dag weer bewust te kijken naar jouw persoonlijk invulling van (integraal) schoolleider? Onze methodiek Duurzame Leiderschapsontwikkeling richt zich op het integraal schoolleiderschap, met ruimte en respect voor ieders persoonlijke kleur. Voor (duo)directeuren, gedeeld leiderschap en schoolbesturen.

“Dromen in beton”, een schoolvoorbeeld van museale waarden. Onderwijs maken met de wijk.

Een museum over de wijk waar de kinderen wonen, leren en spelen. Een wijk die niet altijd positief bekend staat. Hoe onterecht bleek uit dit project! Kanaleneiland alias het Rozeneiland heeft een rijke geschiedenis. De bewoners hadden en hebben toekomstdromen. Uit de praktijk: een museumproject vol GOUDEN MOMENTEN.

“Er zijn geen slechte planten, geen slechte mensen, enkel slechte kwekers”, Victor Hugo, Les Misérables

Publicaties geven op schrijnende wijze aan hoe door de Corona-crisis kansenongelijkheid toeneemt. Het baart ons zorgen. Juist nu vragen scholen met deze doelgroepen om de beste en meest bevlogen leerkrachten. Die dag na dag het verschil maken door niet te denken vanuit achterstanden, maar vanuit KANSEN

1 + 1 = 3 Samen meer Impact

Met groot respect voor al onze collega’s, die zo flexibel en doelgericht onderwijs maken in de steeds wisselende actualiteit, gaan we de slotfase in van een bewogen onderwijsjaar.

Julee, Namaste? (hallo, hoe gaat het met je?) Lessen voor nu vanuit de Himalaya

Met een propvolle koffer reisde Conny in 2011, als vrijwilliger (leerkracht) naar de Zanskar Scholen in het hoge noorden van de Himalaya. Niet eerder was zij zo lang en alleen in een onbekend en volledig geïsoleerd gebied. Nu de wereld "on hold" is, denkt zij vaak terug aan India. Een goed moment voor haar om haar waardevolle ervaringen te delen.